Vilniaus
Vasilijaus Kačialovo gimnazija

Rugsėjo pabaigoje, saulei ir vėstančiam orui spalvinant medžių lapus, išvykome į labai gražią kultūrinę pažintinę ekskursiją „Panemunės pilys“. Tai buvo ne šiaip kelionė, o dviejų bendradarbiaujančių mokyklų - Vilniaus Vasilijaus Kačialovo gimnazijos ir Pasvalio r. Joniškėlio Gabrielės Petkevičaitės-Bitės vidurinės mokyklos - projektas „Lietuvos kunigaikščių keliais“ (projekto vadovė - V.Kačialovo gimnazijos mokytoja metodininkė Regina Kraucevičiūtė). Šis projektas - projekto „Pažinkime, pamilkime ir gerbkime“ tęsinys.

Ekskursijos metu lankėmės kompozitoriaus Juozo Naujalio muziejuje, kuris yra įrengtas Raudondvaryje. Neaplenkėme ir Vilkijos miestelio bei Seredžiaus, Veliuonoje lipome į piliakalnius, lankėmės Gedimino kapo kalne, Belvederio dvare ir parke. Taip pat lankėmės ir Vytauto Didžiojo statytoje (1421 metais) bažnyčioje bei lipome į varpinę, kad galėtume pasigrožėti Veliuonos apylinkėmis ir Nemuno vingiu.

Visus sužavėjo Raudonės pilis. Pavydėjome mokiniams, kurie mokosi pilyje – mokykloje. Mes taip pat panorome ten likti ir mokytis, bet... Užlipę į pilies bokštą dar kartą pasižvalgėme po Nemuno apylinkes ir, su jomis atsisveikinę, išvažiavome į namus.

Grįždami namo, vaišinomės Gabrielės Petkevičaitės – Bitės mokykloje keptomis bandelėmis.

Nesvarbu, kad abiejų į kelionę vykusių mokyklų gimtoji kalba skirtinga (rusų ir lietuvių k.), tačiau mokiniai susidraugavo ir bendravo. Ne tik mokiniai, bet ir kartu važiavę mokytojai - Joniškėlio Gabrielės Petkevičaitės-Bitės vidurinės komyklos mokytojai Kazimira Anciulevičienė ir Audrius Jonušauskas bei Vasilijaus Kačialovo gimnazijos mokytojos Regina Kraucevičiūtė, Tamara Jakubovskaja ir Ana Galubovskaja susipažino ir mielai bendravo. Tikimės, kad šia išvyka pažintis nesibaigs – abiejų mokyklų mokytojai bei mokiniai ir toliau bendradarbiaus.

Projektą „Lietuvos kunigaikščių keliais“ rėmė Pilietinio ugdymo projektų rėmimo centras.